Понеділок, 11.12.2017, 14:06

Тарасівська ЗОШ І-ІІІ ступенів. Частина - 2

Календар
«  Лютий 2015  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » 2015 » Лютий » 28 » ПРО НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ В ТАРАСІВСЬКІЙ ШКОЛІ
09:48
ПРО НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ В ТАРАСІВСЬКІЙ ШКОЛІ

         

27 лютого 2015 року у Гребінківській гімназії відбулась колегія відділу освіти, молоді та спорту Гребінківської РДА. У роботі колегії взяли участь члени колегії, директори загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів. На засідання колегії серед ряду питань порядку денного було розглянуто питання "Про національно-патріотичне виховання у Тарасівській ЗОШ І-ІІІ ст., Гребінківській ЗОШ І-ІІІ ст. №1 та №2.".

Про національно-патріотичне виховання у Тарасівській ЗОШ І-ІІІ ступенів доповідав директор школи Лисенко М.А. За допомогою компютерних засобів Микола Андрійович показав присутнім:

1. Нормативно -правові документи по національно-правовому вихованню;

/1-koncepcija_nacionalno_patriotichnogo_vikhovannja.doc

/2-metodichni_rekomendaciji_shhodo_patriotichnogo_v.doc

/3-nacionalne_vikhovannja_u_pochatkovikh_klasakh.doc

/4-tegnologija_nacionalno-patriotichnogo_vikhovannj.doc

/5-planuvannja_vijskovo-patriotichnogo_vikhovannja.doc

2. Презентації проведення роботи школи з національно-патріотичного виховання;

3. Продемонстрував фрагменти відеофільмів основних виховних заходів національно-патріотичного виховання в школі в 2014-2015 навчальному році.

4. Розповів про інформування проведеної роботи з національно-патріотичного виховання в засобах масової інформації.




                                                    ТЕЗИ  ВИСТУПУ ПО ТЕМІ:

                      "Про національно-патріотичне виховання в Тарасівській ЗОШ І-ІІІ ступенів"

                                       НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Відповідно до річного плану роботи Тарасівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Гребінківської районної ради Полтавської області в 2014-2015 році пріоритетним напрямком виховної роботи в школі є національно-патріотичне виховання учнівської молоді.

                                              НАЦІОНАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ

Мата національного виховання конкретизується через систему виховних завдань, що є загальними не тільки для школи, а й для всього суспільства вцілому:

забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, суспільних та власних інтересів;

відхід від уніфікації в процесі виховання, від орієнтації на “усередненого” вихованця;

формування національної свідомості і людської гідності, любові до рідної землі, родини, свого народу, бажання працювати задля розквіту держави, готовності її захищати;

виховання правової культури: поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки, знання та дотримання законів;

забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, старших, культури та історії рідного народу;

формування мовної культури, оволодіння і вживання української мови;

виховання духовної культури особистості та створення умов для вільного формування нею власної світоглядної позиції;

утвердження принципів загальнолюдської моралі: правди, справедливості, милосердя, патріотизму, доброти та інших доброчинностей;

культивування кращих рис української ментальності - працелюбності, індивідуальної свободи, глибокого зв'язку з природою, толерантності, поваги до жінки, любові до рідної землі;

формування почуття господаря й господарської відповідальності, підприємливості та ініціативи, підготовка дітей до життя в умовах ринкових відносин;

забезпечення повноцінного розвитку дітей і молоді, охорона й зміцнення їх фізичного, психічного та духовного здоров'я;

формування соціальної активності та відповідальності особистості через включення вихованців у процес державотворення, реформування суспільних стосунків;

забезпечення високої художньо-естетичної культури, розвиток естетичних потреб і почуттів;

вироблення екологічної культури людини, розуміння не­обхідності гармонії її відносин з природою;

прищеплення глибокого усвідомлення взаємозв'язку між іде­ями індивідуальної свободи, правами людини та її громадянською відповідальністю;

спонукання вихованців до активної протидії проявам амо­ральності, правопорушенням, бездуховності, антигромадській діяльності.

                                                ПАТРІОТИЧНЕ ВИХОВАННЯ

Патріотичне виховання — планомірна виховна діяльність, спрямована на формування у вихованців почуття патріотизму, тобто доброго відношення до батьківщини та до представників спільних культури або країни. Таке виховання включатиме розвиток любові до батьківщини, національної самосвідомості й гідності; дбайливе ставлення до рідної мови, культури, традицій; відповідальність за природу рідної країни; потребу зробити свій внесок у долю батьківщини; інтерес до міжнаціонального спілкування; прагнення праці на благо рідної країни, її народу. Має застосовування як у сім'ї та школі, так і в державних і громадських організаціях, засновуючись на впевненості в майбутньому.
Патріотизм (від грецького “патріс”) – це любов до Батьківщини, відданість Вітчизні, народу. Але в умовах українських реалій, коли багато речей викликають у суспільстві негативне ставлення, виховувати справжніх патріотів дуже складно. Чи є сьогодні альтернатива патріотизму? Мабуть, ні. І якщо в суспільстві буде панувати нігілізм, нехтування долею рідної країни, це призведе до бездержавності і ще гіршого життя...

Для педагогічного колективу нашої школи патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним. Формування громадянина-патріота України, підготовленого до життя, з високою національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія, толерантність та повага до прав що в моєму класі, школі, селі, країні все мене стосується, все залежить від мене. 
            Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що набуває сьогодні особливого значення. Головною запорукою процвітання держави є національно-патріотичне виховання молоді, частина якої щороку поповнює лави державних службовців. Адже саме вони вносять свої корективи в закони, суспільне життя, етико-моральні засади нашого суспільства.

            Ми гордимося учнями-випускниками нашої школи: Дяченком Сергієм, Розпутяком Миколою, Павловським Олександром, Мечецьким Олександром, Козін Олегом, які захищають нашу Батьківщину в зоні АТО,  які є патріотами своєї держави, свідомими громадянами, людьми, які пам’ятають своє коріння й шанують пам'ять предків, громадянами, які готові в будь-який момент віддати своє життя за Батьківщину.

          Людина може відчувати себе вільною лише тоді, коли є економічно незалежною, має стабільний дохід, є юридично захищеною, має свободу думки, право вільного вибору.

           Особливу відповідальність за виховання молодого покоління мають взяти на себе засоби масової інформації. На сьогоднішній день вони відіграють найбільшу роль в формуванні дитячої свідомості. Тому, на мою думку, вони мають нести позитивну інформацію, яка створювала б позитивний настрій, віру в світле майбутнє і впевненість в завтрашньому дні, а також популяризацію української мови, як єдиної державної. Без мови немає нації, без нації немає держави. Органи державної влади повинні розробити рекомендації щодо посилення патріотичної спрямованості програм радіомовлення та телебачення, матеріалів друкованих засобів масової інформації, активно протидіяти фактам, що фальсифікують історію України та її сьогодення, не допускати до ефіру матеріали, які паплюжать честь і гідність держави та її символів. Не допустити пропаганди культу насильства, жорстокості і бездуховності, поширення порнографії та інших матеріалів, що підривають суспільну мораль, підтримувати україномовні молодіжні друковані засоби масової інформації, теле- та радіопрограми, виробляти кіно- і відеофільми, виходячи із нашої багатовікової історії. Яскравим прикладом впливу телебачення на підняття національного духу було телешоу «ігри патріотів». Воно показало, як вдалий бізнес-проект може поєднати в собі захоплююче шоу і єднання навколо національного прапора.
        Важливим чинником формування свідомості підлітків є сім`я, адже саме вона є прикладом для наслідування. Родина є основою держави. Родина, рід, родовід, народ – такий  шлях розвитку кожної людини, формування її національної свідомості й громадянської зрілості. Родинне виховання - це природна і постійно діюча ланка виховання, що обумовлює розвиток людини на всіх стадіях її життя.      

       Основними завданнями родинного виховання є:

 - виховання фізично й морально здорової особистості, забезпечення необхідних екосоціальних умов для повної реалізації можливостей розвитку дитини (генотип), повноцінного психічного та духовного її становлення, формування навичок здорового способу життя;

 - створення атмосфери емоційної захищеності, тепла, любові, взаєморозуміння, чуйності, доброзичливості, належних умов для розвитку почуттів;

- засвоєння базових моральних цінностей та ідеалів, культурних традицій, етичних норм взаємин між близькими людьми і в суспільному оточенні, виховання культури поведінки, здатності піклуватися про молодших і немічних; забезпечення духовної єдності поколінь, збереження родинних традицій, сімейних реліквій, вивчення родоводу, прилучення дітей до народних традицій, рідної мови, виховання поваги до законів, прав і свобод людини, залучення дітей до світу знань, виховання поваги до науки, школи і вчителя, розвиток прагнення до освіти i творчого самовдосконалення; •включення в спільну побутову та господарську діяльність, розвиток рис творчої працелюбної особистості, формування почуття власності та навичок господарювання;

- формування естетичних смаків і почуттів, уміння розрізняти прекрасне і потворне в мистецтві і житті, забезпечення умов для практичної творчої діяльності дітей.

                 І на завершення я хочу процитувати слова Святослава Вакарчука:

 «Моє завдання разом з близькими друзями − це навчити себе і інших тому, що успіх країни починається з твого успіху. Розуміння цього не станеться завтра, не дасть швидких результатів, але зрушення в свідомості приведе до дій і майбутнього успіху. Мало невеликої групи яскравих особистостей. Важливо, щоб ціле покоління почало думати по-іншому. Це покоління ще не розчароване, у нього ще все попереду. Потрібно працювати, потрібно все зрушити з мертвої точки. Перший крок – самий складний. Не потрібно відразу ставати героями. Але доведеться стати трошки більш трудолюбивими і стійкими, трошки менш лінивими і безвідповідальними. І ось, якщо це «трошки» помножити на всіх – ми будемо мати дуже багато».

Основою патріотичного виховання учнів школи стало військово-патріотичне виховання.    План військово-патріотичного виховання входить до розділу річного плану роботи школи „Допризовна підготовка та військово – патріотичне виховання учнів”.

Він передбачає:

  1. У вступній частині, що допризовна підготовка і військово-патріотичне виховання у школі організовується та проводиться на підставі:
  • закону України „Про загальний військовий обов’язок і військову службу”;
  • рішень, постанов та наказів Міністерства оборони та міністерства освіти і науки України, які стосуються допризовної підготовки та військово – патріотичного виховання;
  • положень і програм допризовної підготовки (предмету „Захист Вітчизни”).
  1. Основними завданнями школи з військово-патріотичного виховання учнів є:
  • формування у старшокласників переконання у необхідності особистої і колективної, моральної і практичної готовності до захисту Вітчизни, розвиток та закріплення необхідних для цього ідейно-політичних, морально-психологічних та фізичних якостей;
  • виховання інтересу до військових та військово-технічних знань і вмінь, прагнення до оволодіння ними;
  • орієнтація учнів на військову професію;
  • формування у майбутніх воїнів почуття відповідальності за виконання свого службового обов’язку, дисциплінованості, статутних норм поведінки, поваги до старших.

На всіх заняттях, у позакласній і позашкільній виховній роботі слід постійно роз’яснювати учням внутрішню та зовнішню політику держави, рішення уряду з питань військового будівництва, зміцнення обороноздатності країни.

  1. Посилення роботи по відбору учнів для вступу до вищих військово-навчальних закладів.
  2. Педагогу-організатору, класним керівником, учителям-предметникам проводити з учнями:
  • бесіди, лекції, доповіді, інформування, збори з тематики урочистих дат та подій у житті народу України і його збройних сил;
  • диспути, тематичні вечори, читацькі конференції, уроки миру і мужності, вахти пам’яті, зустрічі з ветеранами і військовослужбовцями;
  • шефську роботу по догляду за пам’ятниками і братськими могилами;
  • роботу у військових, військово-технічних, спортивних та інших гуртках, здача фізичних нормативів;
  • пошукову роботу, екскурсії та походи;
  • місячники , конкурси строю і пісні тощо.
  1. Викладачеві допризовної підготовки, вчителю фізичної культури під час планування роботи на новий навчальний рік предбачати заходи, які будуть сприяти усуненню недоліків у підготовці учнів, а також зміцненню навчально – матеріальної бази.

                              Загально-шкільні заходи з національно-патріотичного

                    виховання, які проведені в цьому навчальному році

 

  1.    На передодні навчального року учні школи взяли активну участь у Всеукраїнській акції «Розфарбуй своє місто», написанні листів учасникам АТО, малюнків, а також взяли активну участь в акції «Допоможи бійцю АТО».
  2.    Уже стало традицією, що на святі першого дзвінка та дня знань учні школи їх батьки, вчителі та технічні працівники завжди одягають українське вбрання, тримають українську символіку, виконують гімн України.
  3.    Учні школи постійно беруть активну участь в районних змаганнях з національно-патріотичного виховання «Козацькі забави», «Зірниця» та досягають значних результатів.
  4.    Загальношкільна лінійка, що проходить кожного другого понеділка в рекреації другого поверху, в центрі якої на підставці знаходиться державний Прапор України, розпочинається виконанням учнями та працівниками школи гімну України.
  5. Кожного дня о 8 год. 00 хв. учні чергового класу піднімають державний прапор України, а позакінченню уроків о 15 год.00 хв. опускають його.
  6.    Уже традиційними стали в школі такі виховні заходи як День української мови, моя родина, День соборності України. Так в день соборності України всі учні, вчителі та технічні працівники школи вдягають українські вишиванки, в шкільній їдальні готують смачний український борщ та вареники в сметані. В рекреації державотворення між учнями 1 – 11 класів проводиться конкурс читців віршів та прози про Україну. Компетентне журі визначає переможців, а адміністрація школи на загальношкільній лінійці нагороджує їх грамотами.
  7.     В рамках акції «Допоможи бійцю АТО» учні, вчителі школи та технічні працівники організовано та високо професійно провели новорічні щедрівки по закладах села Тарасівка, домівках односельчан, зібравши значні матеріальні та грошові кошти для тарасівців, що служать в АТО. Учнівська адміністрація школи в День соборності України провели акцію «Допоможи бійцю АТО», в якій взяли участь учні школи, батьки, вчителі, технічні працівники та всі небайдужі люди.
  8.      На зимових канікулах у школі було проведено незвичайний урок патріотизму, в якому взяла участь родина випускника школи 2005 року, а нині учасника АТО на Сході України Дяченка Сергія, який саме в цей час перебував у короткотривалій відпустці. Члени учнівської адміністрації школи вручили йому солодкі гостинці та грошову допомогу.
  9.    Цікаво і змістовно проведено в школі виховний захід патріотичного спрямування до 80-ої річниці від дня народження Василя Андрійовича Симоненка.
  10.    Про підсумки проведених заходів систематично висвітлюється в газеті «Гребінчин край», на телестудії «Гребінка», на шкільних веб-сайтах, в шкільній газеті «Шкільні вісті» та на шкільному радіо.

За більш ніж тисячолітню історію України, заповнену трагедіями і тріумфами, мінялися назви держави, перейменовувалися вулиці, міста і селища, але завжди було, є і буде для всіх нас святим і незмінним, рідним і близьким, трепетним поняття Батьківщина, Вітчизна.

              З гадайте слова С. Есенина:

             “Если кликнет рать святая,

              Кинь ты Русь, живи в раю!

              Я скажу: “Не надо рая,

              Дайте Родину мою”.

 

 

 

Переглядів: 2523 | Додав: Діва | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar